保證充足睡眠的好處 你都知道哪些?

間中瞓唔好,個人燥底啲好正常。但如果長期唔夠瞓,問題就唔止係心情差咁簡單啦。研究顯示穩定而良好的睡眠質素,對身體各種機能都有好處。想改善血糖水平?想提高工作表現?想減肥但又冇心機做運動?話唔定你需要嘅只係睡得足夠!

圖/摘自freepik

腦筋清醒轉數快

試過唔夠瞓記憶力變差未?其實,睡眠係學習和記憶嘅重要一環。睡眠質素差,會降低集中精神和吸收新知識能力,頭腦會缺乏足夠時間去整理和儲存日間接觸到的資訊,使人變得健忘。所以,想要記性好轉數快,就要讓腦筋有足夠休息。

人靚心情好

腦部在睡眠期間發揮的另一個功能,就係處理情緒。休息得好,處事態度和眼光都會比較正面和清晰。相反,唔夠瞓嘅人通常會表現得較為負面和消極。如果長期睡眠不足,罹患情緒病機會大增。一項大型研究顯示,失眠困擾人士患上抑鬱症、焦慮症或驚恐症的機會比常人至少高出五倍。所以,唔好睇小瞓覺咁平常嘅事,佢可以幫助你化解負面情緒,令你容光煥發,重新上路。

圖/摘自freepik

保心養心

睡眠期間,血壓下降,能稍為減輕心臟和血管工作量。按此道理,瞓得少平均血壓自然比較高。高血壓對健康有深遠影響,而心臟病和中風等嚴重症狀都同佢有關。想心臟襟用啲?每日瞓多啲啦。

提高運動表現

對於注重爆發力嘅運動,如摔角或舉重等,睡眠影響並不明顯。但對於講求耐力嘅運動,如跑步、游泳和單車,缺乏睡眠真係可大可小架!

睡眠不足,唔單止剝削肌肉修復時間,更使人無精打采,提不起勁。眼瞓嘅人唔單止反應遲鈍,連體力和意志都比較薄弱,面對持久賽事會難上加難。因此專業或業餘運動員,或喜歡運動人士,必須要盡量保持睡眠質素良好。

穩定血糖水平

睡眠分開幾個不同階段,當進入深層睡眠階段,血糖水平便會下降。深層睡眠時間若不足夠,血糖水平便無法降下來,一直維持在高水平。這會影響人體機能,削弱身體回應細胞需求和調整血糖水平能力,增加患上二型糖尿病機會。唔想陷入糖尿危機,今日就開始努力提高睡眠質素,爭取足夠嘅深層睡眠啦。

圖/摘自freepik

戰勝病菌病毒

為了保持身體健康,免疫系統會識別體內任何有害病菌和病毒,然後將它們逐一剷除。持續睡眠不足會破壞免疫細胞的功能,降低它們攻擊病菌的速度,患病係遲早嘅事。

平日唔好好休息,攪到身體過勞,免疫力降低而病倒,最後咪一樣要瞓返,不過到時就係卧病在床啦。如果有得揀,你會想平日瞓多啲,定病緊時候瞓返呢?

控制體重

睡眠質素差會容易肚餓,因為瞓得少會增加飢餓素(ghrelin)和減低瘦體素(leptin)嘅分泌。這兩種荷爾蒙調節嘅係食慾,如失調不但會令人胃口大開,更難抵垃圾食物引誘。再加上睡眠不足帶來嘅疲倦感,人自然郁得少啲,雙重夾攻下,想唔肥都幾難。

可見,用幾多時間瞓覺,會決定了你花幾多時間食嘢同埋做運動,對體重嘅影響絕對不容忽視。

要瞓幾多,人人有別,但平均來說,超過9個鐘嘅睡眠,對身體害處係大過益處。研究發現,瞓得多嘅人,心臟動脈會積聚較多鈣質,腿部動脈彈性也比較低。想達到最佳的健康效益,就以7-8個鐘的睡眠為目標吧!


原文轉至:https://www.dailynewspot.com/177200.html

Share this:

張貼留言

 
Copyright © Beauty & Fashion for Life. Designed by OddThemes